Artis

Akhirnya setelah lama memendam rasa, Jasmin Hamid bongkarkan sikap sebenar Faizal Hussein. Tak sangka begini sikapnya yang sebenar.

Pelakon Jasmin Hamid mengakui kagum dengan sikap yang ditunjukkan oleh aktor Faizal Hussein sepanjang bergelar anak seni. Menerusi entri di Instagram (IG), Jasmin menjelaskan dia bersyukur apabila seringkali diberikan peluang untuk bekerjasama dengan Faizal dalam sesebuah lakonan.

“Syukur Alhamdulillah dari saya muda sampailah sekarang, Allah masih beri saya peluang bekerjasama dengan Pelakon Lelaki Terbaik Malaysia bertaraf international, Seniman @faizalhusseinofficial yang amat saya kagumi dan hormati di atas kejayaan.

“Sikap beliau yang sering merendah diri walaupun nama beliau sentiasa di julang. Sepanjang saya bekerja dengan beliau, saya tak pernah dengar beliau marah dan merungut walaupun adakalanya berhadapan dengan keadaan yang kurang menyenangkan

“Beliau sentiasa jaga kerja dan hormat orang sekeliling. Inilah kunci kejayaan beliau dan membuatkan beliau masih relevant sehingga kini. Beliau merupakan salah seorang idola saya. Aura beliau sangat kuat! Semoga Seniman @faizalhusseinofficial sentiasa di dalam peliharaan Allah dan bahagia bersama keluarga tercinta,” tulisnya.

Menerusi ruangan komen, rata-rata mendoakan kesihatan kedua-dua pelakon ini serta kagum dengan mutu lakonan yang ditunjukkan oleh mereka.

Sumber : Gempak

“Kalau Nak Jadi Orang Berilmu, Kita Kena Berguru” – Anak Jasmin Hamid Belajar Berlakon Dengan Fauziah Nawi

Pelakon terkenal, Jasmin Hamid mendedahkan anaknya, Haziq MacQuistan kini sedang belajar berlakon bersama seniwati senior, Fauziah Nawi. Perkara itu dikongsi Jasmin menerusi entri di akaun Instagramnya buat tatapan umum. Menurut Jasmin, dia sudah lama menimba ilmu lakonan dari seniwati itu dan kini dia tiba masa untuk Haziq mengikut jejak langkahnya.

“KALAU NAK JADI ORANG YANG BERILMU, KITA KENA BERGURU, SEKARANG TIBA GILIRAN ANAK SAYA PULA TIMBA ILMU DARI GURU SAYA, SENIWATI HAJJAH FAUZIAH NAWI. SAYA MAHU ANAK SAYA JADI SEORANG PELAKON YANG CERDIK DAN BERJAYA SEBAGAI ANAK SENI, SEORANG PELAKON VERSATILE.

“NAK JADI ARTIS SENANG SANGAT ZAMAN SEKARANG NI TAPI NAK MAINTAIN JADI ARTIS TU YANG SUSAH,” TULISNYA SEBAGAI KAPSYEN. Dalam pada itu, Jasmin turut menyatakan bahawa beberapa anugerah yang pernah dinobatkan kepadanya adalah hasil dari tunjuk ajar Fauziah dan dia tak akan melupakannya. Jasmin mulai aktif di dunia lakonan sejak tahun 1990 dan berjaya mengekalkan popularitinya sehingga kini.

Sumber : Gempak via Mstar

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:

Artikel lain : Belum kena dekat batang hidung sendiri. Jasmin Hamid dikritik teruk dan warganet suruh dia lakukan sesuatu sehinggakan buat dia rasa kecewa

Selebriti memang sering jadi tumpuan ramai. PELAKON Jasmin Hamid meluahkan rasa terkilan dengan sikap segelintir warganet yang mempersoalkan tindakannya mengambil tindakan saman ke atas beberapa individu yang menghina anak angkatnya,  Rohhana  sebelum ini. Menurut Jasmin, dia disuruh melakukan amal jariah dengan

bersedekah kepada golongan memerlukan daripada membayar duit peguam bagi meneruskan saman berkenaan. “Orang tanya saya buat apa nak buang-buang duit, lebih baik buat amal jariah, sedekah pada orang memerlukan. “Kau fikir apa yang aku buat ni bukan amal jariahkah?

“Aku ni membela nasib anak aku yang telah disepak, ‘dibaling najis’ oleh orang-orang yang tak bertanggungjawab. Dah kenapa kau nak suruh aku pergi buat sedekah jariah?” ujarnya kepada mStarIndividu yang menghina anak perempuannya sebelum ini membuat permohonan maaf secara terbuka.

Jasmin ditemui ketika sidang media Majlis Tayangan Perdana Filem Anak Perjanjian Syaitan di eCurve, Petaling Jaya pada Rabu. Tambah Jasmin, dia bagaimanapun enggan mengambil pusing apa yang dikatakan warganet itu kerana menganggap ia sebagai perkara tidak relevan untuk dipersoalkan.

“Pada saya percakapan mereka itu tidak relevan langsung dengan apa yang telah terjadi dekat keluarga saya… tak kena dekat muka engkau, senanglah kau cakap. “Mereka senang cakap suruh saya bersabar tetapi tindakan saya itu bukan bermakna saya sudah hilang sabar, kalau sekali cakap tak jalan,

dua kali pun tak jalan, masuk tiga kali saya ambil tindakan undang-undang saja. “AKU NI MEMBELA NASIB ANAK AKU YANG TELAH DISEPAK, ‘DIBALING NAJIS’ OLEH ORANG-ORANG YANG TAK BERTANGGUNGJAWAB. DAH KENAPA KAU NAK SURUH AKU PERGI BUAT SEDEKAH JARIAH?” – JASMIN

“Apa-apa pun saya berharap perkara itu dapat diselesaikan secepat mungkin oleh pihak peguam. Alhamdulillah, selepas dari kes itu anak saya dalam proses untuk pulih daripada tekanan perasaan sebelum ini,” ujarnya. Jasmin sebelum ini memfailkan saman terhadap tiga individu

yang didakwa membuat komen menghina anak angkatnya dikenali sebagai Rohanna dengan menyamakan wajah anaknya itu seperti bapuk. Menerusi tuntutan itu, Jasmin antara lain menuntut individu itu membuat permohonan maaf secara terbuka dalam satu sidang media serta secara

lisan di akhbar dan menarik semula tohmahan yang dilemparkan terhadap Rohhana. Menurut peguamnya, Nasser Yusof, masalah itu berjaya diselesaikan diluar mahkamah dengan syarat dan terma tertentu selepas saman sivil dikeluarkan individu terbabit.

sumber : sinar viral

Kerana mulut badan binasa, gadis ini lemparkan tomahan pada anak Jasmin Hamid, akhirnya dia terima padah

GARA-GARA menulis hantaran dengan mend4kwa anak angkat pelakon Jasmin Hamid iaitu Rohhana berwajah umpama b4puk, seorang wanita menerima padah apabila terpaksa membayar ganti rugi terhadap perbuatan burvknya itu.

Perkara itu dijelaskan oleh peguam Nasser Yusof, mewakili Jasmin yang antara lain turut menuntut individu itu membuat permohonan maaf secara terbuka dalam satu sidang media serta secara lisan di akhbar dan menarik semula tohm4han yang dilemparkan.

Nasser berkata, masalah itu berjaya diselesaikan di luar mahkamah dengan syarat dan terma tertentu selepas s4man dikeluarkan terhadapnya selain dia juga mengakui kesilapan dibuat .K3s berkenaan diselesaikan secara baik di luar mahkamah.

“Dalam ke3s ini, ia diselesaikan di luar mahkamah secara baik melalui beberapa proses rundingan berdasarkan terma-terma yang dipersetujui. Individu tersebut juga telah mengaku kesalahannya. “Dia bersetuju dengan tuntutan permohonan maaf secara terbuka, secara lisan di surat khabar, menarik semula tohm4han dan membayar ganti rugi atas perbincangan bersama,” ujarnya. 

Nasser dan Jasmin, 45, ditemui di Cafe Finas, Petaling Jaya, berhubung k3s s4man fitn4h terhadap seorang warganet. Sebelum ini, Jasmin pernah memuat naik paparan skrin komen individu tersebut yang sering mengvtuk wajah anak angkatnya yang turut mesra dengan panggilan Cicik, berusia 32 tahun.

Individu berkenaan diminta membuat permohonan maaf secara terbuka.Kata Jasmin, dia bertindak untuk mengemukakan tuntutan s4man disebabkan perkataan b4puk yang digunakan individu tersebut terhadap anaknya. “Saya failkan sam4n sebab individu tersebut berulang kali mengelarkan anak saya ‘b4pok’ (ejaan sebenar ialah b4puk), jadi perkataan itu yang membuatkan saya mahu ambil tindakan und4ng-und4ng.

“Disebabkan perkataan itu juga, kehidupan anak saya menjadi terganggu dan dia menerima tohm4han daripada orang luar juga. Dia sangat terkesan dengan komen tersebut. Walaupun keadaan fizikal anak saya macam mana sekalipun, tiada siapa berhak untuk mencel4 fizikal orang lain. JASMIN HAMID

“Walaupun keadaan fizikal anak saya macam mana sekalipun, tiada siapa berhak untuk mencel4 fizikal orang lain,” katanya. Dalam pada itu Jasmin turut mendedahkan dia turut membuat tuntutan sam4n sivil terhadap dua individu lain yang tinggalkan fitn4h sama pada anaknya di laman sosial.

Rohhana yang bekerja di sebuah klinik dijadikan sebagai anak angkat sejak Jasmin berusia 20 tahun lagi. Selain Rohhana, Jasmin juga mempunyai seorang anak angkat lain bernama Lukhman Hakim, 25, dan anak kandung, Ian Haziq, 18, yang kini mengikut jejak langkahnya dalam bidang lakonan.

Sementara itu, individu tersebut iaitu Izzatul Hairiyah Abdullah yang turut hadir dalam sidang media berkenaan meminta maaf atas perbuatannya melemparkan tohm4han terhadap Rohhana. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : mstar