Jadilah seorang yang pemalas, bermalasan ialah petanda seseorang memiliki Iq yang tinggi

IQ sering disebut sebagai pengukur kepada tahap kecerdasan seseorang. Mereka yang mendapat mata tinggi dalam ujian IQ dianggap sebagai genius dan mempunyai masa depan cerah. Adakah dakwaan ini benar? Intelligence quotient adalah istilah penuhnya. Ia mengukur potensi seseorang dalam membuat sesuatu pertimbangan. Dalam bahasa lain, ia melihat bagaimana seseorang itu mampu menggunakan maklumat serta logik […]

Continue Reading

Ini alasannya tuan kereta yang membiarkan 2 kucing dalam kereta menangis

TINDAKAN seorang pemilik kenderaan yang meninggalkan dua ekor kucing dalam kereta ketika cuaca panas mengundang kemarahan orang ramai. Dalam satu kejadian pada Ahad lalu, dua kucing tersebut nyaris hilang nyawa gara-gara kurang oksigen selepas ditinggalkan penjaganya di dalam sebuah kereta di kawasan parkir sebuah pusat beli belah di Kulai, Johor. Mujurlah ketika itu seorang wanita […]

Continue Reading

Tinggal dalam sampah, memang adat buang di laut. Gadis ini dedah realiti kampung atas air yang dipenuhi sampah di Sabah

Kebersihan di sesebuah kawasan menjadi salah satu faktor penyumbang kepada tahap kesihatan dalam kalangan kelompok masyarakat.Budaya membuang sampah merata-rata boleh menyebabkan kawasan terbabit tercemar sekaligus menggangu kesihatan penduduk selain mencac4tkan pemandangan sekeliling. Itu didedahkan oleh Habiyya Baneesa melalui laman Twitter miliknya yang memperlihatkan pencemaran laut di kawasan rumah terapung di Kampung Tanjung Batu Laut, Tawau. […]

Continue Reading

Video kalau kita anak orang kaya tapi keluarga tak bahagia, netizen puji Cik B matang dalam beri nasihat, lebih bijak daripada ibunya

Sudah lama rasanya tak dengar cerita ‘boom’ daripada jutawan kosmetik, Dato Seri Vida kan? Bagi korang yang selalu follow kisah hidup usahawan yang terkenal dengan produk Pamoga ni, korang mesti tahu kan yang DSV ada seorang anak perempuan bernama Cik B dan anak lelaki bernama, Kacak. Baru-baru ni, nama Cik B jadi vir4l di Twitter […]

Continue Reading

Wanita yang tidak mempunyai dagu dan sering digelar raksasa ini tekad mengubah wajahnya setelah ditinggalkan kekasih

Sebuah program realiti di Thailand, ‘Let me in Thailand’ yang mencontohi program di Korea Selatan telah bermula musim kedua dan juga telah mentransformasikan ramai wajah wanita di Korea Selatan. Musim ini, mereka bermula dengan seorang wanita yang dikatakan tiada dagu. Jitraporn Paboo yang merupakan penuntut dalam bidang pengurusan hotel dan pelancongan, mengatakan beliau agak sukar […]

Continue Reading

Video setiap malam suami tengok video Nissan gtr berlumba, tak sangka isteri hadiahkan Nissan gtr buat suami

Kasih suami membawa ke syurga, sayang isteri bahagia berkekalan. Begitu yang boleh digambarkan kepada pasangan ini apabila isterinya membuat kejutan dengan menghadiahkan sebuah kereta Nissan GTR kepada suaminya sempena hari lahir yang ke-28. Pasti ramai para suami di luar sana makan hati ! Mana tidaknya, Yana Farida bagi kereta Nissan Gtr kepada suaminya ! Kereta […]

Continue Reading

Video, kerana terlalu lama simpan rindu yang mendalam, kembar ini merayu menangis untuk mak ayahnya kembali pada mereka menerusi rancangan Malaysia Hari Ini

Alangkah pilunya, dikala kanak-kanak lain gembira berada disamping orang tua mereka, lain kisahnya buat pasangan kembar ini apabila ditinggalkan oleh ibu mereka tanpa khabar berita. Kisah malang pasangan kembar, Mohd  khairul Danish dan Mohd Khairul Danial, 11, itu diketahui menerusi rancangan Malaysia Hari Ini (MHI) di TV3, apabila mereka diundang sebagai tetamu jemputan. Ibu pergi […]

Continue Reading

Respon Norman Hakim terhadap netizen yang mahu merisik anak dara beliau yang terkenal dengan kejelitaannya.

Anak Dara Norman Hakim ‘Dirisik’.Tidak dinafikan, anak-anak aktor Norman Hakim dan bekas isterinya, Abby Abadi semakin mendapat tumpuan ramai lewat ini.Sebelum ini, anak sulung mereka, Mohamed Danish Hakim, 14, memenuhi tajuk berita portal hiburan kerana terpilih antara 10 pelajar yang diberi peluang melanjutkan pengajian hafazan di Turki. Kini giliran Marissa Dania Hakim, 13, pula mencetus […]

Continue Reading

Doktor kongsi kenangan merawat Baginda Sultan Ahmad Shah sewaktu pertama kali mereka berjumpa penuh dengan gurauan.

Doktor kongsi kenangan rawat Sultan Ahmad Shah. KUALA LUMPUR 22 Mei – Pengalaman merawat Sultan Ahmad Shah mungkin antara kenangan yang tidak boleh dilupakan oleh seorang doktor. Menerusi laman Instragram miliknya, Fua Siang Wan berkongsi kenangan ketika pertama kali bertemu dengan Sultan Ahmad Shah. “Awak adalah doktor untuk wanita, bagaimana anda merawat saya? (dalam nada […]

Continue Reading

Lelaki ini terkejut saat dia terjumpa handbag hitam penuh dengan barang bernilai di tepi dinding sebelah kereta Panamera.

Ganjaran berbuat baik dibulan puasa.Mlm tdi pegi tesco ,masa nk balik nampak la dari jauh 2 orang suami isteri tengah masukkan barang yang dibeli dalam kereta idaman aq.. Panamera beb..Tapi dorang macam tergesa-gesa.. Mungkin nak cepat kot2 ada kes kecemasan.. Aku jalan macam biasa ja pergi dekat kereta.. Kebetulan parking bertentangan dgn kereta diorang.. Elok […]

Continue Reading