Remaja lelaki 17 tahun ini tak pernah makan sejak lahir. Hanya minum 15 cawan air coklat setiap hari dan ini yang terjadi padanya bila meningkat dewasa.

Pelik tapi benar. Mungkin satu dalam sejuta. Seorang remaja berusia 17 tahun, Muhammad Daniel Mohd Idham  tidak pernah makan  sejak lahir. Jangan tanya tentang bagaimana rasa nasi, aiskrim yang dianggap enak bagi sesetengah orang pun dia tidak menyukainya. Cubalah, letak makanan enak-enak. Ayam, udang atau sotong dengan pelbagai gaya masakan, remaja ini langsung tidak terliur […]

Continue Reading

Satu malam suami terbangun jam 2 pagi, terkejut suami bila terdengar bunyi suara tangisan, tengok atas katil ada anak anak je isteri tak ada. Suami cari bunyi tangisan tu.

Salam KRT. Mohon hidekan profile ni sebab aku guna fb isteri. Macam ni, aku mempunyai masalah keluarga yang aku rasa buntu nak buat apa. Aku berumur 27 tahun dan aku kawin dengan seorang gadis 2 tahun muda dari aku. Perkahwinan aku dan dia tiada masalah sebelum ni cuma isteri aku suka memaksa aku solat. Ye, […]

Continue Reading

Empat tahun cuba hamilkan isteri tapi gagal, rupanya suami tersilap pintu.

Gambar sekadar hiasan. Kebingungan pasangan suami isteri ini yang sudah berusaha selama empat tahun untuk mendapatkan cahaya mata akhirnya terjawab apabila doktor menjelaskan si suami tersilap ‘pintu’ selama tempoh itu. Pasangan suami isteri masing-masing berusia 26 tahun dan 25 tahun dari Bijie, China itu mengambil keputusan untuk bertemu dengan doktor pada awal tahun ini untuk […]

Continue Reading

Wanita ini naik kereta mewah bergaya tapi komplen harga kuih mahal. Namun apa yang dilakukan seorang gadis membuatnya tersentap.

Daripada Jabir RA bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Takutlah kamu daripada melakukan perbuatan jahat kerana sesungguhnya kejahatan akan membawa kegelapan pada hari akhirat dan takutkanlah kamu daripada bersifat bakhil kerana sesungguhnya perbuatan tersebut membinasakan umat-umat yang sebelum kamu, sifat bakhil mendorong mereka pertumpahan cairan merah sesama sendiri dan menghalalkan yang haram.” Sifat kedekut atau bakhil boleh […]

Continue Reading

Macam tak betul, ungkapan rakan mengguris hati gadis yang beli cincin untuk dirinya sendiri.

Menerusi perkongsian di laman Twitter, seorang gadis tular bila memuat naik tangkapan skrin perbualan bersama seorang rakan mengenai cincin yang dibelinya. “Macam tak betul” demikian ungkapan yang dilabelkan kepadanya memandangkan cincin kebiasaannya dibeli oleh teman lelaki atau insan istimewa khas buat si gadis pujaan hati. “Saya belikan sebentuk cincin untuk diri sendiri, tapi tengok apa […]

Continue Reading

Ada tanda lahir di muka, namun cara ibu bapa ini sambut hari jadi anak mereka buat warganet terharu.

Sempena mencecah usia empat bulan, ibu bapa kepada seorang bayi perempuan yang memiliki tanda lahir berwarna hitam di wajah telah mengadakan majlis istimewa untuk anaknya. Carol Fenner dan suaminya, Thiago Tavares mengadakan majlis itu dengan memuat naik beberapa gambar di laman Instagram rasmi anaknya, Luna Tavares Fenner. Bayi berasal dari Brazil itu mempunyai tanda lahir […]

Continue Reading

Lagi dua minggu lelaki ini nak kahwin boleh pula ada lelaki lain wassap dah merasa tunang lelaki ini dulu. Konon tak nak lelaki ini dayus teruskan perkahwinan.

Aku dah graduan UIA. Cerita ni memang cerita betul hidup aku sendiri. Bukan nak membuka pekung di dada, tapi ada mesej yang ingin aku sampaikan. Dekat UIA aku kenal sorang sister, lama kenal berkawan selama 2 tahun. Lepas grade dan masing2 dapat kerja kiteorang plan untuk kehidupan seterusnya, kahwin. Lepas grad, alhamdulillah both dah dapat […]

Continue Reading

3 lamaran wanita ini tolak mentah mentah. Wanita ini kaya, ada syarikat dan rumah tapi bakal suami pula naif sangat. Wanita ini malu.

Sy nk share something positif. Moga bermanfaat. Sy nk share sikit cerita mcm mana sy brtemu dgn suami sy. Sekarang ramai yg dh tak percaya dgn cinta lepas nikah, tambahan pula kalau ianya pilihan mak ayah. Takut tak sesuai dan tersalah pilih sedangkan islam dh bg panduan memilih pasangan hidup. Dulu masa zmn anak dara […]

Continue Reading

Anak merengek mahu ibu. Ayah pakai niqab untuk pujuk susukan anak.

Bukan mudah nak menjadi ibu dan ayah ni, lagi-lagi ketika anak masih kecil banyak perkara yang perlu dititikberatkan. Bayangkan kalau anak pula jenis ‘melekat’dengan ibu, memang susahlah si ibu kalau nak menjalankan kerja lain..alamak susah kalau macam tu. Namun perkara itu terpaksa dilalui seorang bapa kepada enam orang anak apabila dia ‘terpaksa’ menyamar menjadi isterinya […]

Continue Reading

Sering diejek kerana muka banyak jerawat, gadis ini akhirnya popular.

Jerawat yang tumbuh di bahagian muka khususnya sedikit sebanyak membuatkan seseorang itu hilang keyakinan untuk berhadapan dengan orang ramai. Apatah lagi jika jerawat yang tumbuh itu dalam kuantiti yang sangat banyak. Namun berbeza buat wanita dari Sabah ini, dia semakin popular dalam kalangan pengguna laman sosial kerana tidak malu untuk memuatnaik foto wajahnya yang ditumbuhi […]

Continue Reading