Kehidupan

Lelaki ini obses emas dan bertekad untuk menghias badannya dengan emas seberat 13Kg setiap hari tapi akhirnya tak sangka ini yang terjadi.

SEORANG ahli perniagaan warga Vietnam meraih perhatian media sosi4l di seluruh Asia, kerana obsesnya dengan emas. Tran Ngoc Phuc yang berusia 36 tahun memakai emas dengan berat keseluruhan 13 kilogram (kg) ke mana sahaja dia pergi. Malah, dia sentiasa ditemani sekurang-kurangnya lima pengawal peribadi, bagi memastikan tiada siapa cuba untuk mengambil barangan kemasnya. Phuc mula…

Kehidupan

Bila mengetahui umurnya ramai terkejut, siapa nampak gadis comel ini buat kali pertama mesti sangka dia hanyalah kanak kanak.

Semua orang mengenali makhluk comel ‘Smurfs’ kerana mereka bersaiz mini dan kecil. Smurf boleh dimasukkan ke dalam poket dan personaliti mereka amat comel dan melucukan. Namun itu hanya watak fiksyen dan mereka bukan manusia. Bagaimana jika dikatakan terdapat manusia cantik dan comel di dunia ini apabila mencapai satu usia tertentu, dia tidak lagi membesar. Tambahan,…

Kehidupan Kisah Rumah Tangga

Suami sibuk bermesra dengan perempuan lain ketika si isteri menunggu masa nak bersalin.

Salah satu tanggungjawab utama seorang suami terhadap isterinya (isteri-isteri) ialah mengawal isterinya serta berlaku adil kepadanya kerana isteri itu adalah amanah Allah yang diserahkan kepada si suami. Ini menunjukkan bahawa suami hendaklah menjaga amanah yang telah diberikan oleh Allah kepadanya. Ini merupakan tunggak utama dalam menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami. Jika si suami dapat menghayati…

Kehidupan

Terkejut lelaki ini sanggup jadi pengapit di majlis kahwin ex kekasih, kini bercinta dengan pengapit perempuan, tak sangka muka pengapit macam tu

Sebelum ini vir4l di Twitter rakaman seorang pemuda yang kelihatan ‘pat4h hati’, semasa menghadiri majlis perkahwinan bekas teman wanitanya. Namun, lain pula dengan kisah seorang wanita di Twitter dengan nama akaun Mrs Jebat Junwari, apabila berkongsi detik apabila bekas teman lelakinya sanggup menjadi pengapit kepada suaminya Aku kahwin rilek je ‘ex’ jadi pengapit Menurut wanita…

Kehidupan Percintaan

Video lelaki ini sampai hilang nafas meraung tengok makwe kahwin dengan orang lain, sampaikan menyerbu bilik pengantin

Seorang pemuda hanya mampu menangis dan pasrah melihat kekasih hatinya menjadi isteri orang lain, lapor Suara. Aswar Anas dan Asni dari Sulawesi Barat itu bahkan telah menjalin hubungan cinta selama 6 tahun. Meskipun kecewa, Aswar tetap kuatkan hati dan hadir ke majlis perkahwinan Asni dengan lelaki lain tersebut. Namun, sebaik sampai dia tidak dapat menahan…

Kehidupan Keluarga

Gadis ini mengaku ada hubungan istimewa dengan abang sendiri di Universiti, gadis dedah sesuatu yang telah berlaku

Pengakuan oleh Aina (bukan nama sebenar) bagaikan cerita yang hanya dilihat dalam drama atau filem, namun hakikatnya ini benar-benar berlaku. Sudah lima tahun kisah berlalu iaitu ketika dia masih menuntut di sebuah pusat pengajian tinggi, tetapi tetap segar dalam kenangan dan menjadi pengajaran seumur hidup. Memulakan bicara, Aina berkata, ketika semester pertama di universiti, dia…

Kehidupan

Ibu kekasih hantar mesej salam subuh tapi apa yang dibalas lelaki ini mencuit hati.

Menambat hati bakal mentua bukanlah sesuatu yang mudah lebih-lebih lagi hati ibu pasangan anda. Lagi merunsingkan fikiran jikalau pasangan anda itu merupakan anak sulung atau anak tunggal. Jika sebut sahaja pasal anak bujang, mesti ada yang kata segelintir mereka tidur sampai matahari tegak di atas kepala. Kaum mak-mak pula sudah sedia cekak pinggang nak berleter apabila…

Kehidupan

Pelik gadis ini ada lelaki alim nak lamar dia yang gemuk hitam ni. Esoknya ada deretan kereta merc di laman rumah untuk risik gadis ini. Cukup 2 minggu lelaki itu cerita hal sebenar.

Foto sekadar hiasan . aku pernah ada pengalaman hampir di perlakikan sesuatu oleh seorang lelaki. sejak dari peristiwa itu aku memang agak alergik dengan lelaki. rasa macam tak selamat kalau jumpa mana mana lelaki. ayah aku satu satunya lelaki yang aku percaya dalam hidup. perangai alergik aku ni terbawa bawa sampailah aku masuk universiti. seboleh…

Kehidupan

Gadis ini intai abang dalam bilik, memang terkejut sangat tengok apa yang dia buat, abah terus cabut pintu blilk abang lepas kejadian tu.

Coretan yang bakal aku tulis ini terasa teramat berat, ibarat membuka segala pekung di dada. Dan biarlah dengan coretan ini, aku berasa lapang, bukan niat untuk menyalahkan dan menghakimi siapa-siapa. Maaf, andai ada salah dan silap sepanjang coretan ini. Aku Nur, berusia 25 tahun. Oktober tahun lepas, aku disahkan menghidap sakit limfoma. Bermula hanya dengan…

Kehidupan

Gadis cantik ini dimarahi habis habisan oleh pengurusnya. Namun saat dia bersuara menyatakan siapakah dirinya yang sebenar, pengurusnya terus terdiam dan terkejut.

Kisah Gadis Dimarahi Habis-habisan Oleh Pengurusnya. Namun Saat Dia Berkata: “Anda Tahu Siapa Saya?” Pengurus Terus Terdiam! Di luar negeri, ada satu kejadian menarik. Seorang gadis lepasan sekolah suatu ditawarkan kerja part time di Mcdonald. Keesokan harinya, ia menerima surat yang menyatakan ia diterima! Saat itu ia terus melompat kegirangan dan tidak sabat menunggu hari pertamanya…