Kehidupan Keluarga

Abah kerja bawak lori. Satu hari abang bawak perempuan masuk dalam rumah, abang kata mereka cuma repair laptop dalam bilik, siap kunci pintu bilik. Rupa rupanya ini yang mereka buat, adik tak sangka akhirnya ini yang terjadi.

Assalammualaikum semua. Umur aku 25 tahun. Aku ada abang berumur 29 tahun. Sorang adik lelaki, sorang adik perempuan masih bersekolah menengah. Ibu aku pergi menghadap illahi lepas bersalin adik aku yg bongsu. Aku perempuan anak ke dua dari 3 beradik. Apa yang aku silap dalam menegur abang aku? Dari abang aku mula universiti, dia selalu…

Kehidupan Keluarga

Wanita ini terlelap kat ruang tamu. Tengah mamai mamai ternampak abang ipar nak kedapur. Lepastu wanita ini terasa diselimutkan dengan sentuhan pelik. Rupa rupanya ini yang terjadi.

Pertamanya, terima kasih admin kerana sudi menyiarkan luahan hati saya. Kepada pembaca yang budiman harap anda dapat memberi pandangan tentang permasalahan saya.Saya ceritakan secara ringkas. Nama saya Ana (bukan nama sebenar), umur awal 30 an dan masih bujang. Saya bekerja sendiri, bisnes kecil-kecilan bersama kakak saya. Kakak saya sudah berkahwin dan saya tinggal bersamanya memandang…

Keluarga Perkahwinan

Terkejut nampak kereta sendiri kat depan traffic light, balik rumah terus tanya suami perempuan mana yang bawak kereta, tak sangka suami sanggup buat macam tu

Kisah saya begini. Thn 1996 saya telah berkahwin ngn azmin setelah brkawan 4 tahun. Awal awal kawin smua ok. Saya menantu sulung. Mertua saya sangat sayangkn saya. Setahun kawin dapat anak girl cucu sulung belah suami. Bapak mertua saya terlalu gembira macam dapat emas. Dua tahun lepas itu saya dapat anak no 2. Boy. Kehidupan…

Kehidupan Keluarga

Isteri nak berpisah dari suami lepas ternampak resit belian gelang tangan emas sedangkan 3 bulan tak beri nafkah pada isteri

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum, Tidak salah anak lelaki masih mahu menabur bakti pada orang tua selepas berkahwin, namun janganlah mengabaikan tanggungjawab diri pada isteri dan anak. Suami perlu diingatkan, jangan dahagakan pujian semata-mata, namun dalam diam isteri memendam rasa. Jangan sampai isteri tawar hati, kelak binasa rumah tangga.  Saya seorang suami yang telah berkahwin dengan isteri…

Kehidupan Keluarga

2 kali scan, doktar cakap ank perempuan. Tapi pelik bersalin ank lelaki. Barang keperluan semua dah beli warna pink. Tak sangka rupa rupanya ini yang terjadi.

Persediaan bagi menjadi ibu atau bapa bukan perkara yang mudah. Banyak perlu difikirkan terutama membeli barang keperluan bayi. Warna barangan pula selalunya mengikut jantina, bayi lelaki berwarna biru manakala perempuan pula berwarna merah jambu. Menerusi perkongsian seorang ibu di laman Facebook, dia dan suaminya reda setelah mengetahui jantina anak adalah perempuan ketika melakukan imbasan kandungan…

Keluarga Kisah Rumah Tangga

Wanita ini baru berkahwin 6 bulan tapi masih belum hamil. Mak mertua cop wanita ini mandul. Tak sangka akhirnya ini respon dari suami.

Assalamualaikum semua reader, admin. Saya nak ucapkan terima kasih kerana cerita ini disiarkan untuk tatapan pembaca. Saya baru berkahwin. Ada dalam 6 bulan. Suami saya, Amin, adalah pegawai kerajaan. Saya masih ade mak dan ayah yang tinggal dimuar. Selama saya kahwin, sementara menunggu rumah quarters, saya duduk dgn mak mertua saya. Mak mertua saya terkena…

Kehidupan Keluarga Kisah Rumah Tangga

Hampir 10 tahun berpisah, curiga ank ank gadis berubah selepas bermalam dirumah bekas suami. Rupanya tak sangka ini yang terjadi.

GAMBAR SEKADAR HIASAN. Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum, nama aku Lina (bukan nama sebenar), seorang ibu tunggal dengan dua orang cahaya mata. Umur aku awal 40an. Biar aku ringkaskan cerita, aku dan bekas suami berpisah sudah hampir sepuluh tahun. Berpisah kerana bekas suami yang tidak bertanggungjawab kepada keluarga. Kami berpisah pun selepas aku membuat tuntutan fasakh…

Kehidupan Keluarga

Gadis ini mengaku ada hubungan istimewa dengan abang sendiri di Universiti, gadis dedah sesuatu yang telah berlaku

Pengakuan oleh Aina (bukan nama sebenar) bagaikan cerita yang hanya dilihat dalam drama atau filem, namun hakikatnya ini benar-benar berlaku. Sudah lima tahun kisah berlalu iaitu ketika dia masih menuntut di sebuah pusat pengajian tinggi, tetapi tetap segar dalam kenangan dan menjadi pengajaran seumur hidup. Memulakan bicara, Aina berkata, ketika semester pertama di universiti, dia…

Kehidupan Keluarga Kisah Rumah Tangga

Mak mertua sombong letak hantaran 15k. Masa bertunang tiap bulan bagi 5 ratus. Bila malam pertama, memang pelik siap muntah lagi esoknya.

Asalamualaikum , aku seorang lelaki dan juga seorang suami, aku berkahwin dengan wanita yang aku cintai. Wanita itu dulunya satu sekolah aku kami bercinta di zaman sekolah, banyak rintangan dan halangan dalam hubungan kami, mak ayah isteri aku tidak berkenan dengan aku, sebab latar belakang kekuarga aku yang tidak elok.. Mak aku kuat bergaul, berma…

Kehidupan Keluarga Kisah Rumah Tangga

Ibu mertua bagi hadiah beg tangan tapi isteri tak suka dan dia terus bagi sepupunya. Malam tu sepupu call bagitahu yang dalam beg tu ada satu kotak. Isi dalam kotak itu amat mengejutkan isteri.

Aku mengenali suamiku semasa kami belajar bersama-sama. Kami bercinta selama 6 tahun lebih sebelum melansungkan perkahwinan. Ibubapaku mempunyai sebuah syarikat sendiri manakala ibu mertuaku pula mempunyai sebuah kedai kraftangan yang boleh dikatakan berjaya juga. Selepas berkahwin, kami membeli sebuah rumah dan tinggal berdua di situ. Walaupun boleh menetap di rumah mertua tetapi aku tidak boleh…