Doktor kongsi kenangan merawat Baginda Sultan Ahmad Shah sewaktu pertama kali mereka berjumpa penuh dengan gurauan.

Doktor kongsi kenangan rawat Sultan Ahmad Shah. KUALA LUMPUR 22 Mei – Pengalaman merawat Sultan Ahmad Shah mungkin antara kenangan yang tidak boleh dilupakan oleh seorang doktor. Menerusi laman Instragram miliknya, Fua Siang Wan berkongsi kenangan ketika pertama kali bertemu dengan Sultan Ahmad Shah. “Awak adalah doktor untuk wanita, bagaimana anda merawat saya? (dalam nada […]

Continue Reading

Pekerjaaan bakal suami sebagai penternak kambing diketawakan oleh adik beradik yang lain.

Foto sekadar hiasan.Salam ramadhan. Bila terkenangkan wajahnya, putih mulus dia. Kulit putih bersih yang diwarisi daripada pemergian nenek. Dalam adik beradik kami, dia saja yang istimewa. Saat dia baru lahir, saya bagaikan cemburu lihat betapa comelnya dia. Rambut hitam lebat dia. Usia dia baru beberapa jam, dia sudah pandai senyum. Senyum manis yang sampai kini […]

Continue Reading

Kantoi lelaki ini sanggup cetak duit palsu berjumlah Rm4000 semata mata untuk buat majlis kahwin.

Tindakan terdesak akhirnya mengundang padah apabila seorang penjawat awam mengambil jalan mudah dengan mencetak wang palsu bernilai RM4 ribu menggunakan mesin pencetak di kuartersnya awal bulan ini.Menerusi Berita Harian, suspek berusia 28 tahun itu membuat laporan polis kononnya wang yang dikeluarkan dari mesin pengeluaran wang automatik (ATM) bank di Sibu adalah palsu. Harap dapat wang […]

Continue Reading

Wanita ini kongsi kisah disebalik kehidupannya,bukan sahaja roti john malah nak beli martabak pun mereka tidak mampu.

KUANTAN -“Tiap-tiap hari anak minta saya belikan martabak sebagai juadah berbuka, tapi saya tak mampu,” demikian kata Nor Azuha Wan Muda, 35.Ibu kepada empat anak ini mengakui tersentuh hati setiap kali berbuka kerana gagal memenuhi permintaan anak sulungnya, Mohd Shukri Abdullah,10. Menurutnya, setiap hari, mereka sekeluarga berbuka dengan nasi putih dan ikan masin begitu juga […]

Continue Reading

Ayah curang dengan perempuan sundal sehingga mak tuntut fasakh di mahkamah,ternyata ayah ada rekod kesalahan semasa anaknya kecil.

Foto sekadar hiasan.Terlalu ramai lelaki yang seronok bila bercakap tentang topik poligami. Seronok bila punyai isteri lebih dari seorang. Seronok memikirkan nikmat batiin yang boleh dirasai. Wahai lelaki, bacalah kisah ini moga menjadi panduan dan pedoman di hari muka. Aku seorang anak lelaki, dan hari ini akan aku kisahkan hakikat sebenar poligami kepada anda semua […]

Continue Reading

Mak mertua dan adik ipar pindah masuk ke rumah pasangan ini,seolah olah mereka yang tuan rumah sehingga menghalau pasangan ini dari rumahnya.

Foto sekadar hiasan.Assalamualaikum di pagi yang hening sambil mengadap nasi untuk bersahur .Aku ini luahkan isi hati aku bila lama sangat terpendam .Nama aku Aishah dan berumur 31 tahun,suami juga sama baya dengan aku.Suami mempunyai seorang adik dan seorang abnag.Cuma bila dah berkahwin ni tanggung jawab suami aku menjadi besar. Aku dah 2 tahun berkahwin […]

Continue Reading

Suami kantoi curang dengan rakan sekerja sehingga isteri nak failkan cerai rupa rupanya disebabkan sihir pemisah.

Foto sekadar hiasan..Assalamualaikum . Cukup aku kenalkan diri sebagai Dian. Aku berumur 35 tahun, dan begitu juga suami. Sebenarnya banyak kali juga aku fikir sama ada nak kongsikan masalah ni atau tak.Dah hampir sebulan aku berendam air mata kerana terluka dan kecewa dengan sikap suami aku kali ini. Ya Allah, kali ini dugaan untuk aku […]

Continue Reading

Pengasuh tergamak beri makan nasi pada anak yang berumur 7bulan,ayah budak ini terpaksa berhenti kerja walaupun air mukanya jatuh.

Foto sekadar hiasan.Assalamualaikum..dah siap sahur ke semua, saya takdew selera laa plak mlm nie masak megi jew anak2 nk mkn megi. apa yang bakal saya kongsikan di sini mungkin ada yang tidak bersetuju dengan pandangan saya. Apa pun, saya harap nukilan saya ini dapat memberi manfaat kepada semua. Ya, saya seorang lelaki yang bekerja sendiri, […]

Continue Reading

Lelaki ini terpaksa menyara keluarga dikampung dengan gaji yang tidak seberapa dan berbekalkan Rm28 untuk bertahan sehingga 28 haribulan ini.

Foto sekadar hiasan.Hai salam semua..Tengah hari dibulan puasa ni apa korang buat,aku cuti hari ni dan masa ni lah aku guna untuk taip luahan aku yang tak seberapa ni. Aku guna fb kawan aku ni. Dia tahu serba sedikit tentang aku tapi sikit jela Hahahachummmm.Sedikit pengenalan diri, saya (seperti nama dibawah) berumur 24 tahun, dan […]

Continue Reading

Jutawan muda ini tawar gaji 200k dan melancong ke seluruh dunia untuk dijadikan pembantu peribadinya.

Jika anda sedang mencari kerja atau peluang kerjaya yang lebih baik, maka ini mungkin menjadi salah satu pekerjaan yang anda impikan. Malah, bukan anda seorang sahaja yang menginginkan kerjaya seperti ini, tetapi semua orang di dunia. Pekerjaan yang mudah dan gaji yang tinggi. Matthew Lepre, seorang jutawan berusia 26 tahun yang mempunyai bisnes secara atas […]

Continue Reading