Mungkin si suami tak perasan bila kain longgokan di hadapannya tidak bergerak sehingga panggilan si isteri tidak dinyaut baru si suami datang memujuk

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku Bunga, usia ku awal 30an, seorang wanita desa yg menetap dibandar. Kerjayaku suri rumah tangga sepenuh masa hampir 5 tahun melepaskan jawatan arkitek untuk projek salah sebuah pemaju no.1 di Malaysia. Mempunyai 2orang anak lelaki seorang anak perempuan dlm lingkungan umur 2-6. Jarak mereka rapat. Aku baru melalui fasa depressi […]

Continue Reading

Sara kemudian ditegur mak long dan pak long dan disuruh tukar baju hanya keran pak long berseloroh mahu kahwin 2

Gambar sekadar hanya hiasan. Selamat Hari Raya aku ucapkan. Sempena Raya ni, aku nak share kisah terburuk yang jadi dalam keluarga besarku. Mungkin aku akan dikecam oleh keluarga sendiri, tapi tak apa, aku anak lelaki yang tidak takut untuk berkata benar, demi menyedarkan mereka yang salah. Raya kalini agak meriah.. Hampir semua keluarga besarku pulang […]

Continue Reading

15 tahun abang tak pernah balik raya hanya kerana beraya dengan keluarga teman wanitanya, bila duit habis baru cari keluarga

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum. Saya cuma ingin berkongsi apa yang saya dan keluarga saya alami. Saat saya menaip ini, hati menahan sebak di dada cuba untuk menahan air mata agar tak jatuh berguguran. Maaf kalau penulisan saya kurang baik dan ‘messy’. Confession ini ditujukan buat ANAK yang bergelar LELAKI khususnya. Saya ada seorang abang. Lepas […]

Continue Reading

Kalau isteri terima kita seadanya dan tak mintak apa apa si suami perlulah menjaga si isteri dengan elok

Gambar sekadar hiasan. Perkahwinan merupakan penyatuan dua hati. Bila sudah memilih untuk berkahwin, sudah tentulah kita menerima pasangan itu seadanya. Namun, lumrah manusia setelah memiliki tidak pandai untuk menghargai. Seringkali kita melihat kes seperti suami mula berubah hati. Setelah pelbagai susah senang dilalui bersama, mudahnya mencari pengganti. Pengorbanan isteri yang setia di sisi seolah tiada […]

Continue Reading

3 hari tidur, wanita ini asyik terjaga mengenangkan nasib yang sering ditolak cinta

Gambar sebagai hiasan. Assalamualaikum admin dan rakan pembaca. Terlebih dahulu saya ucapkan ribuan terima kasih sekiranya admin sudi menyiarkan kisah ini. Saya seorang wanita berusia lewat 20-an. Bujang. Bekerja dalam sektor kerajaan yang mana pekerjaan saya ni katanya menjadi idaman lelaki untuk dibuat isteri dan mentua untuk dibuat menantu. Kata kebanyakan orang begitulah huhuhu. Kisahnya, […]

Continue Reading

Dibesarkan oleh kupu kupu malam, isterinya berkeras mahu pantang seorang diri tanpa mak disisi

Assalamualaikum semua. Aku sebenarnya nak minta pendapat readers bagi permasalahan aku sekarang ni.Benda ni aku pendam 7 tahun berkahwin. Aku bukan nak buka aib sesiapa disini. Tapi aku perlukan bantuan atau cara nak bawa isteri aku jumpa pakar. Isteri aku ada masalah mental tapi bukan gila. Aku pun sebenarnya taktahu kondisi dia apa. Takpelah, aku […]

Continue Reading

Asyik nak gah tapi papa kedana yang sakitnya orang lain, bukan berkira tapi bila kumpul ramai ramai hanya 1 keluarga yang keluar duit dek kerana gaji lebih tinggi

Baru ni ada terbaca mengenai saranan berkongsi (tong-tong) duit sesama adik-beradik sempena belanja raya. Ada yang menyokong tapi ada yang mengecam. Yang mengecam katanya buat apa nak berkira sesama adik-beradik. Ada betul dan ada tak betulnya. Bagi pendapat sayalah. Buat yang pernah merasa, tentu faham perasaannya. Bukan berkira tapi jika setiap kali berkumpul ramai-ramai, tidak […]

Continue Reading

Selalu malang bila bercinta, kena reject dengan orang yang kita minat, siap kena tipu dengan suami orang anak dua lagi

Hi. Nama aku Ira (bukan nama sebenar), berumur 22 tahun, dan masih menuntut dalam tahun akhir di sebuah universiti tempatan. Harini aku nak cerita sikit pasal tajuk ‘Perempuan & Perigi Cari Timba’ ni. Aku tahu kita sebagai perempuan m4lu sangat nak mulakan sesuatu dalam hubungan yang macam ni kan, lagi-lagi kalau umur makin lama makin […]

Continue Reading

Bertahun tahun simpan hati, tidak sampai sebulan bergelar suami akhirnya diuji di depan mata

Assalamualaikum semua. Thanks admin kerana approve cerita aku. Maaf jika penceritaanku mungkin agak berserabut kerana aku memang tengah serabut. Apa yang aku nak luahkan ni dah lama terbuku dalam hati. Aku takde tempat untuk share segala masalah. Aku pendam aku simpan selagi mampu. Aku harap pembaca semua dapat memberi nasihat dan pandangan utk aku kuat […]

Continue Reading