Misi mencari hantu, seorang lelaki akhirnya menempah nasib apabila melihat kelibat orang tua mengheret basikal di lereng bukit

Gambar sebagai hiasan. Salam dan sejahtera semua. ini adalah kisah yang berlaku lebih kurang 25 tahun yang lepas, dimana masa itu aku masih manusia muda yang mencari-cari kekuatan diri dan kecekalan hati bercampur kesombongan ilmu yang dirasakan cukup..nauzubillah.. Ceritanya bermula begini… Hari itu seperti biasa aku mengisi masa lapang malam-malamku dengan membaca buku bersiri jamal […]

Continue Reading

Malam tu bulu roma terus tegak bila tengok kertas lipat lipat dalam beg roommate ada tertulis nama penuh kawan kawan dia, no ic, no pin card bank pun ada

Foto sekadar hiasan. Hai semua. Aku perempuan dan nama aku Butan (bukan nama sebenar). Aku nak bercerita tentang roommate merangkap classmate aku.. aku belajar di sebuah ipta. first day daftar je terus dapat bilik.. bilik berempat dan ketiga tiga roomate aku adalah dari course yang sama.. Roomate pertama ialah Maria (bukan nama sebenar) Ana (bukan […]

Continue Reading

Kawan perempuannya minta untuk dia sewakan 1 bilik kat dia sementara lagi 3 bulan majlis kahwin, silap paling besar sebab kawannya sewa bawak tunang

Cuti2 ni bosan la tak tahu nak buat apa. Aku nak luahkan kisah aku yang baru berlaku 3 bulan lepas. Dan masih berlarutan hingga ramadhan 2019 dan ya masih berlaku sekarang. Aku terpaksa dgn penuh tabah. Opss sebelum terlupa aku ika nama penuh shafiqah. Aku perempuan berusia ,pertengahan 20 an dan bekerja di ibu kota […]

Continue Reading

Wanita ini takut apabila auntie cina merenung seolah olah dia melakukan kesalahan sewaktu dia bersama pasangannya yang bermata sepet.

Foto sekadar hiasan (carian google).Kisah Si Sepet.Assalamualaikum semua. Mula-mula sekali, terima kasih untuk admin sekiranya coretan ini dipaparkan… Sebab saya tiada platform terbaik untuk memohon pandangan dan nasihat, mungkin kah pembaca iiumc boleh memberi serba sedikit pandangan dan pendapat… InsyaaAllah… Ringkas mengenai saya, saya Alin berumur dalam lingkungan 30-an, masih belum berkahwin. Rupa paras agak […]

Continue Reading

Akhirnya seorang perempuan cina kantoi mengapa dia sering ke surau dengan menyembunyikan seliparnya dan bergelap di dalam surau

Foto sekadar hiasan. Nama aku Sara dan dan bekerja dalam akauntan di syarikat terkemuka di tanah air kita ni.Semalam hujan lebat kan best oo tido. Nasib tak terlepas sahur pagi tadi. Macam ni, aku ada sorang kawan Chinese. Boleh dianggap macam BFF la, tapi di junior aku. Perwatakan dia ayu dan cantik penuh kesopanan. Dalam […]

Continue Reading