Seorang ibu pesan kepada anaknya jangan menerima wang dari sesiapa selagi kuih jualan tidak habis, seorang lelaki kagum dengan wanita yang membesarkan anak lelaki itu

Gambar sekadar hiasan. Kali ni saya nak cerita satu kisah yang mungkin boleh jadi pengajaran kepada kita semua. Hari itu selepas seminggu bercuti dikampung, saya ingin pulang ke Kuala Lumpur. Memikirkan highway mungkin sibuk, saya menyusuri laluan lama. Jalan lama Teluk Intan ke Kuala Lumpur. Pekan pertama yang saya lintas ialah Teluk Intan. Terasa mengantuk, […]

Continue Reading

Sara kemudian ditegur mak long dan pak long dan disuruh tukar baju hanya keran pak long berseloroh mahu kahwin 2

Gambar sekadar hanya hiasan. Selamat Hari Raya aku ucapkan. Sempena Raya ni, aku nak share kisah terburuk yang jadi dalam keluarga besarku. Mungkin aku akan dikecam oleh keluarga sendiri, tapi tak apa, aku anak lelaki yang tidak takut untuk berkata benar, demi menyedarkan mereka yang salah. Raya kalini agak meriah.. Hampir semua keluarga besarku pulang […]

Continue Reading

3 beradik sedang seronok bermain mercun dengan tak sengaja terlihat susuk tubuh berselubung kain putih dan berdiri memandang mereka.

“Long….bulan posa ni ada hantu tak?” “Maaaana ada hantu. Setan kan kena lokap?! “ Jawab Kak Ti yang sedang membonceng basikal abang Ngah di belakang. Aku pula membonceng RXS abang Long. “Sapa kata tadaaakk?? Yang kena gari tu setan. Jin ada jugak.” Jawab abang Long sambil menekan pedal basikal membelah lorong kampung yang gelap. Hari […]

Continue Reading

Adik dedah wasiat ada kaitan dengan sebiji berlian yang perlu diserahkan, sebelum Faziani Rohban menghadap ilahi.

Pengasas produk kecantikan Dnars Skincare, Pemergian Faziani Rohban Ahmad, 39, pernah berpesan agar empayar perniagaan yang dibinanya lebih 20 tahun itu diuruskan dengan baik.Pesanan itu dibuat beberapa bulan sebelum pemergiannya.Wasiat itu dikongsikan adik kelima beliau, Mohd Faizul Rohban Ahmad, 34, kepada Sinar Harian di sini semalam. Dalam kenangan… Mohd Faizul (kiri) bersama Faziani Rohban (kanan) […]

Continue Reading

Suami kepada pengasas Dnars dedah sebelum berlakunya kejadian tidak diingini menimpa mereka semasa di Pattani,Thailand.

Pemergian Faziani Rohban, yang merupakan pengasas kepada produk kosmetik Dnars Skincare benar-benar mengejutkan seluruh rakyat Malaysia.Faziani disahkan menghadap ilahi setelah terlibat dalam kejadian tidak diingini kereta di Pattani , Thailand semasa dalam perjalanan untuk memberi sumbangan zakat kepada anak-anak tahfiz di sana. Menerusi temu bual Sinar Harian, suami kepada beliau, Ahmad Shah Rizal Ibrahim tampil […]

Continue Reading

Wanita ini kongsi kisah disebalik kehidupannya,bukan sahaja roti john malah nak beli martabak pun mereka tidak mampu.

KUANTAN -“Tiap-tiap hari anak minta saya belikan martabak sebagai juadah berbuka, tapi saya tak mampu,” demikian kata Nor Azuha Wan Muda, 35.Ibu kepada empat anak ini mengakui tersentuh hati setiap kali berbuka kerana gagal memenuhi permintaan anak sulungnya, Mohd Shukri Abdullah,10. Menurutnya, setiap hari, mereka sekeluarga berbuka dengan nasi putih dan ikan masin begitu juga […]

Continue Reading

Ayah curang dengan perempuan sundal sehingga mak tuntut fasakh di mahkamah,ternyata ayah ada rekod kesalahan semasa anaknya kecil.

Foto sekadar hiasan.Terlalu ramai lelaki yang seronok bila bercakap tentang topik poligami. Seronok bila punyai isteri lebih dari seorang. Seronok memikirkan nikmat batiin yang boleh dirasai. Wahai lelaki, bacalah kisah ini moga menjadi panduan dan pedoman di hari muka. Aku seorang anak lelaki, dan hari ini akan aku kisahkan hakikat sebenar poligami kepada anda semua […]

Continue Reading

Seperti sudah menjangka menghadap ilahi,pengasas Dnars Skincare membuat tahlil untuk pemergian ayahnya serta dirinya sendiri.

TUMPAT: Pengasas produk kecantikan Dnars Skincare, Faziani Rohban Ahmad, sempat menjemput pelajar dari Madrasah Ahbabul Mustafa Al Islamiah, Kampung Menjual untuk mengaji di kediamannya selama 40 hari bermula hari ini.Setiausaha Sulit mudir madrasah berkenaan, Al Fatas Yasmi, berkata selain mengimarahkan bulan Ramadan, ia juga sebagai tahlil untuk pemergian bapanya yang menghadap ilahi pada bulan Ramadan […]

Continue Reading

Keluarga miskin tapi beranak ramai,anak petani sering dihina disekolah,keluarganya terlalu daif sehingga terpaksa membahagikan empat ekor ikan kepada 13 orang.

Bukan semua orang bertuah seperti kita. Tinggal di rumah yang selesa, ada ibu bapa yang berduit dan mampu memiliki apa yang kita inginkan apabila kita minta. Bagi sesetengah individu, rezeki tidak datang bergolek tanpa usaha yang keras.Dalam perkongsian IIUM Confessions, seorang lelaki bernama Sam telah menceritakan jerih perit kehidupannya menjadi anak petani yang sering dihina […]

Continue Reading