Gambar perkongsian Bomba ini bikin netizen syahdu kerana tanggungjawab menjalankan tugas sambil berbuka dan solat berbahangkan api.

Baru-baru ini beberapa keping gambar memaparkan anggota bomba yang sedang berbuka dan solat tular di media sosial.Menariknya tentang gambar itu, kesemua mereka berbuka dan bersolat berlatar belakangkan kawasan padang yang terbakar.Malah kebanyakkan mereka masih lagi memakai pakaian seragam bomba. Gambar itu sekali gus mencetuskan rasa kagum dalam kalangan warganet yang rata-ratanya memuji kesunggguhan anggota ini […]

Continue Reading

Dilema mak berusia warga emas ini,menantu suruh asuh anaknya terkena pada hari mereka ada di rumah pon tetap suruh mak buatkan susu,mandikan anaknya alasan untuk tengok cerita tamil.

Foto sekadar hiasan.Assalamualaikum..salam Ramadhan..pejam celik da masuk puasa ke 9 da kita da diharap semua puasa penuh ye.Aku perkenalkan diri nama aku Zainab,umur aku sudah menjangkau 59 tahun ni pada 5.6.2019..ha,tarikh tu genap la umur aku 59 tahun.Aku lebih dikenali dgn panggilan Nek Nab,Opah Nab. Tapi kalau orang kampung jiran tetangga panggil aku Nek Nab […]

Continue Reading

Video gelagat adik ini menangis selepas kehilangan kucing meraih simpati netizen,hanya pecinta haiwan akan faham situasi ini.

Kucing adalah satu haiwan istimewa bagi manusia kerana ia boleh dianggap sebagai haiwan peliharaan yang paling manja dengan manusia.Tidak dapat dinafikan kematian kucing kesayangan boleh dianggap seperti kehilangan ahli keluarga oleh pencinta kucing. Rasa sedih akibat pemergian si bulus ini boleh menyebabkan pencintanya mengalirkan air mata malah boleh murung sehingga beberapa hari lamanya.Kemungkinan itulah yang […]

Continue Reading

Dulu dihina orang kampung kerana miskin sanggup jadi orang gaji di rumah nenek,tak sangka selepas pemergian nenek hidup wanita ini berubah dan orang yang menghina jatuh miskin.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Terima kasih jika confession ni disiarkan. Tergerak hati nak tulis juga lepas baca kisah nurul yang baru disiarkan. Boleh baca confessionnya di link ini, (https://iiumc.com/apa-dosa-si-miskin/). Masa kecik2 dulu kami juga dihina kerana kemiskinan. Masa kami kecil, mak selalu dihina kerana keluarga kami sangat miskin. Yang membuatkan mak semakin dihina bila ayah […]

Continue Reading

Photographer terkejut dengan tindakan seorang ibu sanggup marah ketika mahu mengambil gambar kenangan di hari pernikahan anak perempuannya yang sering diingatkan bahawa dia anak pungut.

GAMBAR SEKADAR HIASAN.Assalamualaikum. Aku seorang perempuan yang dah berkahwin, punya anak 2 orang. Sebenarnya tak tahu nak mula cerita daripada mana sebab dalam hati ni dah tak tertanggung rasanya. Aku ada masalah sedikit dengan mak aku. Kami ni diibaratkan macam “panas”, tak boleh nak sehaluan. Sejak kecil apa yang aku buat seringkali ada sahaja yang […]

Continue Reading

Video sayu mendengar alunan bacaan Al Quran,keinginan kanak kanak ini tidak tercapai mahu lihat dan baca al Quran semula akibat diuji hilang penglihatan.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Di saat kanak-kanak lain tersenyum riang menikmati zaman persekolahan, Muhammad Azwar Mohd Ariff yang berusia 12 tahun hanya mampu melihat dengan sayu.Anak ini yang pernah menjadi Johan Tilawah al-Quran Peringkat Kedah 2018, kini bertarrung mel4wan sakit otak sejak Oktober tahun lalu. Penyakit yang dialaminya itu menyebabkan tahap […]

Continue Reading

Viral anak luah rasa sebak tak sampai hati tengok mamanya sedih melihat semua lauk tiada yang beli sehingga terpaksa diberi kepada jiran jiran.

Setiap kali tibanya bulan Ramadan pasti ramai peniaga mengambil peluang untuk menjana pendapatan sampingan.Namun di sebalik kemeriahan suasana bazar Ramadan, terselit satu kisah duka apabila ibu kepada Syaza Nur Sahira Mohd Husni tidak memperoleh sebarang hasil jualan pada hari pertama berniaga. ” Saya tengok mama sangat teruja nak berniaga nasi berlauk pada hari pertama puasa […]

Continue Reading

Isteri sanggup suruh mak mertua pindah rumah lain disebabkan takde privasi nak tukar baju dan lepak ruang tamu,permintaan isteri ini buat suaminya tersinggung.

Hai assalamualaikum,saya berasal dari pantai timur berumur 31 tahun tanggal 4 Mei hari tu.Masih muda dalam menjalani kehidupan ini,masih mentah dalam dunia perkahwinan.Ya,aku sudah berkahwin dengan gadis pilihan hati nak kata comel tu xde la comel sngt cuma dia tnggi. Wife aku berasal dari selatan tnah air,orang jawe,wes mangan …hahah..itu je la aku tahu kalau […]

Continue Reading

Wanita ini menangis saat menunggu untuk berbuka puasa di masjid,ayahnya yang memakai baju melayu bewarna kuning sudah hilang.

TATKALA seluruh umat Islam sedang bersiap untuk menyempurnakan ibadah puasa pada hari pertama Ramadan Isnin lalu, tak semua menghadapinya dengan tenang dan gembira.Buat keluarga Rashida Ramli, 58, mereka cemas mencari bapanya, Ramli Ilong, 85, yang hilang secara tiba-tiba sekitar sejam sebelum masuknya waktu berbuka. Bercakap kepada mStar, Rashida mengakui sedih memikirkan nasib bapanya memandangkan keadaan kesihatan warga […]

Continue Reading

Video Nadia Hasnan penyampai radio Era Fm menangis sebak terpaksa berpisah dan melepaskan burung perliharaannya.

Penyampai radio ERA, Nadia Hasnan berkongsi dua buah video sebelum dia melepaskan dua ekor burung peliharaannya ke pusat penjagaan haiwan di Tapak Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS), Serdang.Perkongsian itu dibuat menerusi entri di akaun Instagramnya buat tatapan umum. Menurut Nadia, dia amat menyayangi burung peliharaannya yang dinamakan Piqa dan Usher itu, namun melepaskannya adalah jalan yang […]

Continue Reading