Tak berganjak walau seminit, kesetiaan murid tahun 6 sanggup temani rakannya berkerusi roda di padang buat netizen sebak

SAYUP-sayup di hujung padang kelihatan seorang anak murid saya yang berkerusi roda disorong ke padang oleh seorang rakannya yang selalu setia bersamanya. Ceria sungguh wajahnya apabila disorong ke padang. Matanya seakan bercahaya. Seronok! Maklumlah, dari tadi dia hanya memerhati dari luar padang sahaja. Di padang, suara keriuhan murid-murid lain menyertai acara sukan tara amat mengujakan […]

Continue Reading

Roadblock besar besaran kat sekolah. Check kuku, beg, stokin dan paling budak lelaki ngeri kena potong rambut, semua pakat nak sembunyi tandas

Roadblock besar besaran kat sekolah. Cek kuku, beg, stokin dan paling ngeri kena potong rambut.. Siapa pernah kantoi?? Norizan Megad Hussin Aku dulu kena gak block ngan cikgu,dia mntk jari nak check kuku.line clear kita kuku selalu rapi…tp sangkut kat bau rokok plak,dasssshhh ….sedas kat punggung,ketuk ketampi 100…smpai la aku ingat muka cikgu tu. Norhazana […]

Continue Reading

Video polis curiga setiap malam dalam rakaman cctv mesti ada seorang budak yang akan muncul di bawah lampu jalan melakukan sesuatu.

Betul kata orang, bila kita rasa hidup kita susah, fikirlah yang ada orang lebih susah daripada kita. Masih ramai kanak-kanak yang tak dapat privilege atau kemudahan rumah yang elok dilengkapi perabot, makanan, sumber air dan elektrik. Namun, bagi sesetengah daripada mereka, ia bukanlah alasan atau penghalang untuk tidak mengejar impian atau cita-cita. Sebagai contoh, kisah […]

Continue Reading

Ibu ini kongsi kisah anaknya pernah dianiaya sehinggakan anak taknak jejak sekolah

Pada mulanya, si ibu enggan mengendahkan aduan anak lelakinya yang mendakwa dibuli oleh guru agama sehinggalah pada kemuncak dia enggan pergi ke sekolah lagi, membuatkan ibu bapa dan nenek mangsa bersemuka dengan ustaz terbabit. Namun, alangkah kesalnya bilamana ustaz terbabit memberikan alasan yang tidak munasabah. Dan untuk pengetahuan, ustaz itu kini dikaitkan dengan isu menceraikan […]

Continue Reading

Pendapatan kembar ini cecah rm12k sebulan, walaupun dapat 7g2e. Yang diploma pun gaji rm2k sebulan

Med1a sos1al Malaysia masih belum reda dengan isu seorang pelajar sekolah menyalahkan guru-guru dan pihak sekolah atas kegagalannya dalam peperiksaan. Walaupun isu ini berbangkit beberapa hari lalu, masih ramai orang yang membincangkan tentangnya sehingga ke hari ini. Pelajar tersebut, Ieka atau nama penuhnya Siti Norsyahfiqah Tajudin, 17, baru-baru ini menyalahkan guru-guru dan pihak sekolah menerusi […]

Continue Reading

Bekas pelajar kelas bawahan beria untuk menjemput gurunya di Airport. Guru itu pendam perasaan apabila melihat kereta bekas pelajarnya

Semua beranggapan, jika kita cemerlang dalam akademik, masa depan akan terjamin.Kerjaya bagus, dapat beli rumah dan kereta besar serta mampu memiliki pelbagai aset yang lain. Bagaimana dengan mereka yang tidak cemerlang akademik sebaliknya hanya cemerlang dalam bidang kemahiran? Adakah anak-anak ini tidak layak untuk hidup sempurna dan berkerjaya hebat seperti orang lain? Perkongsian saudara Jumat […]

Continue Reading

Video Tukang pencuci di sekolah minta sign dari cikgu sebagai saksi isi borang tawaran bekerja sebagai penjawat awam

Saya semakin kusut dan cuba lawan dengan perasaan, antara logik dan andaian.Dia menyua satu borang. Saya ambil, baca & merenung dia kembali! Saya kagum! Secara spontan saya bertanya kepada dia, “Kenapa kerja di sini?”Dia menjawab dengan senyuman, “Cari duit, cikgu. Duduk rumah pun bukan dapat apa-apa.” “Dah berapa lama tak dapat kerja dengan kerajaan ni?” […]

Continue Reading

Asalnya sekadar gurauan seorang guru terhadap ibu miskin, berakhir dengan linangan air mata

Masalah kewangan mungkin menjadi halangan utama untuk seseorang individu membantu individu lain yang berada dalam kesusahan. Namun, ada segelintir individu yang langsung tidak menjadikan kehidupan miskin sebagai alasan untuk membantu insan yang lebih memerlukan. Pernah tular sebelum ini, seorang cikgu dikenali sebagai Mohd Fadli Salleh pernah berkongsi di laman Facebook miliknya kisah bagaimana hak murid […]

Continue Reading

Tak sangka anak murid ini sanggup lakukan begitu terhadap guru kelasnya setelah 25 tahun berlalu

Ada sorang budak bernama Hameed yang tinggal di sebuah kampung. Kesemua rakan-rakannya benci dengan keb0do0hannya terutama sekali guru kelasnya iaitu Noraini. Guru kelasnya selalu memarahi Hameed dengan berkata “Cikgu dah tak tahu nak buat macam mana dengan awak ni Hameed”. Pada suatu hari ibu Hameed datang ke sekolah untuk melihat bagaimana keadaan Hameed di sekolah.Cikgu […]

Continue Reading

Cikgu ini terkejut apabila di ganggu ketika makan kerana pelajarnya mintak tolong sebelum penyakitnya datang

(Kisah Benar)Kami guru-guru lelaki tengah makan di kantin sekolah masa ni. Memang menjadi kebiasaan kami makan di bahagian makan pelajar, sebab bahagian dalam didominasi guru perempuan.Saya duduk di sebelah Cikgu Aziz masa ni. Cikgu Aziz adalah guru kelas pendidikan khas. Masa kami mula makan tu, hanya ada guru-guru di kantin. Tengah-tengah kami makan tu, keluarlah […]

Continue Reading