Kedekut, dengan budak budak pun berkira. Bapa kecewa bila anak dapat duit raya rm3

Baru-baru ini seorang lelaki memuat naik luahan ketidakpuasan hatinya terhadap seglintir saudara maranya yang memberi duit raya ‘ciput’ kepada anak-anaknya. Menurut lelaki itu, dia tidak menyangka masih ada lagi orang di zaman ini memberi duit raya yang sedikit seperti zaman 90-an. Sedangkan jika dia membawa anak-anaknya beraya di rumah rakan-rakannya di Pulau Pinang, paling koman […]

Continue Reading

Isteri kenakan bayaran apabila bersama,disebabkan geram dengan perangai suami yang asyik berkira dan kedekut.

“Min tolong siarkan luahan aku ni min. Aku gadis berasal dari Sabah. Bernikah dengan suamiku, orangnya dari Selangor. Kerjaya bagus, punya wang gaji tetap.Suami Terlalu Berkira!“Tak tau mau luah macamana, suami aku tu jenis tak bekira tapi kalau beli keperluan dia jer laa..Keperluan aku? Memang dia banyak alasan!.” Yang murah-murah sudahlah.Kalau beli makanan anak bini […]

Continue Reading

Sebelum berbuka puasa,dengan berbekalkan Rm50 dari suami untuk shopping di kedai Rm2,isteri ini menyesal dengan tindakan suaminya.

Foto sekadar hiasan.Aku kat sini nak share dan mintak pendapat korang semua. Aku tak ada masalah rumah tangga sangat cuma masalah kewangan je banyak, haha. Rasanya semua orang pon ada kan so, itu bukan point yang aku nak cerita harini. Suami aku ni seorang yang baik sangat. Rajin masak, rajin kemas rumah, rajin jaga anak. […]

Continue Reading

Malu dapat adik beradik terlalu berkira,sampai pergi kedai makan pon terpaksa isteri lelaki ini nak tanggung apa yang dorang makan.

Assalamualaikum pembaca iium confession. Nama saya Nizam, berumur lewat 20an. Saya seorang juruteknik di sebuah kilang farmasi di Negeri Pantai Timur. Sudah pun berkahwin dengan isteri yang kira paras rupanya cantik dan manis orangnya.Apa yang buatkan saya lebih tertarik kepadanya adalah sifatnya yang sangat pemurah! Yes, isteri saya seorang yang suka BERSEDEKAH. Kami dikurniakan sepasang […]

Continue Reading

Lauk telur dan ikan bilis sahaja untuk alas perut anak bini tapi dalam bank ada berbelas ribu.

“Aku gadis berasal dari Sabah. Bernikah dengan suamiku, orangnya dari Selangor. Kerjaya bagus, punya wang gaji tetap. Suami Terlalu Berkira! “Tak tau mau luah macamana, suami aku tu jenis tak bekira tapi kalau beli keperluan dia jer laa..Keperluan aku? Memang dia banyak alasan!.”Yang murah-murah sudahlah Kalau beli makanan anak bini mau cari yang murah. Biasa […]

Continue Reading