Sebelum berbuka puasa,dengan berbekalkan Rm50 dari suami untuk shopping di kedai Rm2,isteri ini menyesal dengan tindakan suaminya.

Foto sekadar hiasan.Aku kat sini nak share dan mintak pendapat korang semua. Aku tak ada masalah rumah tangga sangat cuma masalah kewangan je banyak, haha. Rasanya semua orang pon ada kan so, itu bukan point yang aku nak cerita harini. Suami aku ni seorang yang baik sangat. Rajin masak, rajin kemas rumah, rajin jaga anak. […]

Continue Reading

Dipuji manis ketika bertudung,Farahdhiya sahut cabaran Ramadhan Hijab Challenge.

Pelakon Farahdhiya menyahut cabaran berhijab ketika di bulan Ramadan ini.Menerusi akaun Instagram miliknya dia telah tampil berhijab melalui beberapa entri yang dimuat naik dengan menulis kapsyen bersama tanda pagar #RamadanHijabChallenge. Kelihatan Farahdhiya seperti selesa memakai tudung ketika keluar berbuka puasa bersama rakan-rakannya.Namun penampilannya itu mendapat perhatian peminatnya yang rata-rata memuji kecantikannya memakai hijab.Malah ada juga […]

Continue Reading

Gadis cantik kelahiran Kuching,Sarawak ini pasang niat bertudung litup di sepanjang bulan Ramadhan dan tidak sabar nak jadi Muslim.

Sejak kebelakangan ini, banyak kita dengar mengenai masyarakat yang lahirnya bukan daripada agama Islam telah kembali kepada fitrah asal iaitu menjadi seorang Muslim.Paling menarik perhatian sudah tentu pengarah terkenal, Michael Ang, yang mengakui sudah setahun memeluk Islam. Kisah inspirasinya benar-benar mengundang sebak para netizen. Manisnya bertudung… Hari ini, seorang gadis kelahiran Kuching, Sarawak telah viral […]

Continue Reading

Ibu Acap mohon doa termakbul,mak kempunan makan murtabak yang dibelikan oleh Acap pada setiap bulan Ramadhan.

MISTERI kehilangan peserta larian Gopeng Ultra Trail 2019 (GUT19) Mohamad Ashraf Hasan atau lebih dikenali sebagai Acap ternyata memberi kesan mendalam terhadap keluarganya terutama ketika umat Islam mula menjalani ibadah puasa di bulan Ramadan.Jika tahun-tahun sebelumnya tradisi berkumpul adik-beradik untuk sahur dan berbuka puasa di kampung mereka dekat Bukit Pasir, Muar sering ditunggu-tunggu bapa kepada […]

Continue Reading

Dato Lee Chong Wei jadi tukang tapau makanan,imbau kenangan lucu di bulan puasa bersama rakan rakan.

Siapa tidak mengenali jaguh badminton Tanah Air, Dato’ Lee Chong Wei yang pernah memegang gelaran pemain badminton nombor satu dunia. Berkecimpung dalam arena bulu tangkis sejak zaman remaja lagi, sudah pasti tidak kekok untuk Lee Chong Wei bergaul dengan pelbagai lapis bangsa. Semoga diberkati pada bulan Ramadan ini Chong Wei yang sememangnya dikenali sebagai individu […]

Continue Reading

Video mualaf ini sebak sambut Ramadhan kali pertama sejak 66 tahun pendam peluk agama Islam.

KOTA BHARU: “Selama 66 tahun saya pendam impian hendak masuk Islam, tapi akhirnya tercapai juga walaupun sudah berusia,” kata seorang mualaf warga emas yang pertama kali menjalani ibadah puasa, hari ini.Teo Chu Bee, 74, bersyukur kerana dapat berpuasa bersama muslim yang lain selepas memeluk Islam pada 5 Disember tahun lalu. Katanya, dia sudah memendam hasrat […]

Continue Reading

Video ringkas buat hati netizen cair melihat telatah comel anak kecil 3 tahun ini beri tazkirah Ramadhan sampai muncung mulut.

Keterujaan hari pertama umat Islam berpuasa di negara kita sememangnya terlihat dengan tanda palang terawih dan bangun sahur di laman Facebook mahupun Twitter. Sesetengah ibu bapa sememangnya akan mengajar dan menggalakkan anak mereka berpuasa sejak dari kecil. Dan antara cara untuk memulakan tabiat berpuasa itu adalah dengan mengejut anak kecil bangun untuk bersahur.Semalam tular sebuah video […]

Continue Reading

Video orang Tawau buat kelainan main gitar dan nyanyi ramai ramai keliling kampung untuk kejutkan sahur.

Hari ini telah bermulanya umat Islam menjalani ibadah puasa. Mungkin pelbagai ragam telah dihadapi oleh sesetengah individu apabila berlawan dengan rasa mengantuk untuk bangun bersahur.Untuk bangun pada awal pagi dan menyediakan sedikit juadah amatlah payah bagi seseorang yang sudah penat seharian bekerja menggunakan tenaga. Apatah lagi rutin harian telah berubah, sudap pasti ramai yang ‘terlajak’ […]

Continue Reading

Warganet terharu lihat Ustaz Ebit Lew peluk cium isteri dan anak anak ucap selamat berpuasa,ajak tingkatkan ibadah di bulan ramadhan.

Bermula esok, umat Islam akan mula menunaikan ibadah puasa selama sebulan. Sudah pasti ketika ini ramai yang sudah mula mempersiapkan diri untuk menyambut ketibaan bulan penuh barakah itu.Tidak kurang juga yang berkumpul bersama ahli keluarga untuk bersedia meraikan bulan puasa. Mari kita sama-sama beribadah Hal tersebut turut dilakukan oleh pendakwah popular iaitu Ustaz Ebit Lew. […]

Continue Reading

Video netizen teka warna baju yang dipakai penyimpan Mohor Besar Raja raja yang bersiaran langsung di kaca televisyen dan radio.

Sebentar tadi, telah diumumkan bahawa esok iaitu 6 Mei 2019 bersamaan dengan 1 Ramadan 1440 Hijrah bermulanya umat Islam menjalani ibadah puasa.Perkara tersebut telah diumumkan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja iaitu Tan Sri Syed Danial Syed Ahmad secara siaran langsung di kaca televisyen dan radio. Tahun ni baju Melayu warna apa? Sejak kebelakangan ini, telah […]

Continue Reading