Rupanya Ina dipukau suami selama 7 tahun berkahwin. Terbongkar setelah terserempak dengan Izam yang menegurnya nampak seperti patung bergerak

Bila dah tak ada sesiapa barulah senang nak bercerita kan? Soal ina 32 tahun yang kahwin dengan seorang lelaki bernama syamsul dan kini sudah pun memiliki seorang anak perempuan berusia 6 tahun dan berada ditadika batrisyia namanya. “ada yang ingin saya kongsi, pikiran buntu, tidak tahu hendak membuat keputusan, saya tak tahu apakah perlu saya […]

Continue Reading

Saat hamil 7 bulan ibu mengandung ni tak kisah panjat pagar, tapi bila bayi lahir tak henti nangis, suaminya goncang anaknya supaya diam

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Apa yang ingin ku kongsikan ialah bagaimana emosi ibu mengandung mempunyai pengaruh yang besar ke atas pembentukan sifat/emosi anak. Aku tiada bukti saintifik untuk menyokong fakta ini. Rumusan ku adalah hasil dari pemerhatianku terhadap hidupku sendiri. Pengenalan : Aku adalah ibu untuk 5 cahaya mata. Seorang perempuan, empat lelaki. 2 dengan […]

Continue Reading

Sebabkan suami berpoligami isteri bagi baby tepung penganti susu dan bagi garam dan sepeket maggi kongsi 5 beranak

Asalamualaikum. tolong hide fb aku, aku tengah buntu dengan keadaan hidup aku sekarang.. aku tak ade tempat nak berbincang.. nak bertanye pendapat. aku suri rumah.. anak 4, sekarang tengah sarat mengandung anak ke 5. masalah aku sekarang.. aku terlalu penat.. Aku kena urus rumah tangga aku sorang diri. aku duduk menyewa rumah flat tingkat 4.. […]

Continue Reading

Surat untuk isteri tercinta, lepas baca isterinya menangis teresak kesal kerana 10 tahun dia membenci suaminya, tapi kini dia menghabiskan sisa hidupnya untuk mencintai suami yang telah tiada

Aku membencinya, itulah yang selalu kubisikkan dalam hatiku hampir sepanjang hari kami bersama. Meskipun menikahinya, aku tak pernah benar-benar menyerahkan hatiku padanya. Menikahi kerana ianya paksaan orang tua ku, itu telah membuatku membenci suamiku sendiri. Walaupun menikahinya secara terpaksa, aku tak pernah menunjukkan sikap benciku. Meskipun membencinya, setiap hari aku melayaninya sebagaimana tugas istri. Aku […]

Continue Reading

Mak cebikkan mulut bila dapat tahu suami tak kerja dan anaknya saje yang sara keluarga, bos pula nak ambil kesempatan suruh wanita ini bercerai

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Semoga kita semua dalam rahmat Allah. Kali ni Cik Nah nk share apa yg berlaku dalam keluarga kecil Cik Nah, jatuh bangun nya kami. Kami kawen masa umur 25 tahun. Masa tu Ciknah tak kerja lagi.. So Ciknah ikut la suami duk merantau negeri orang. Masa ni Suami Ciknah kerja freelancer […]

Continue Reading

Malam tu masa semua dah tidur. Si isteri terus pergi katil suaminya untuk curi curi cium pipi dia apabila suaminya melarang untuk mendekatinya

Foto sekadar hiasan.. 3 tahun lepas. Aku mengenalinya di salah sebuah IPT. Suatu hari dia mula meluahkan rasa cintanya terhadapku, kerana dia sangat sibuk dengan kerjayanya dan dia juga sering meminta aku untuk menjaga batas pergaulan kerana ingin merasakan kemanisan dalam ikatan perkahwinan nanti. Kami bercadang mengikat tali pertunangan. Keluarga dan rakan-rakannya datang ke rumahku, […]

Continue Reading

Kerana suara merdu ketika solat, wanita ini sanggup terima lamaran dia. Tapi tak sangka satu family suaminya pengotor, rumah takde penyapu memang jenis pakai selipar kotor dalam rumah

Foto sekadar hiasan. Hai.. Nama aku Wani. Seorang ibu kepada dua cahaya mata. Usia perkahwinan baru sahaja memasuki tahun yang ke empat. Yaa aku masih lagi baru di dalam alam perkahwinan ini. Suamiku, lebih tua 2 tahun daripadaku. Aku terjatuh hati kerana selalu mendengar suaranya menjadi imam di surau tempat kerja kami suatu masa dulu. […]

Continue Reading

Suaminya sangat baik, tapi satu hari tu mereka bertengkar dan isteri halau suami keluar rumah. Lepastu ada kejadian yang tak diingini berlaku buat isterinya menyesal seumur hidup

Foto sekadar hiasan.. Aku mintak sangat admin page ni tolong approve confession aku. Benda ni boleh dijadikan pengajaran buat isteri isteri di luar sana. Moga pengalaman dan penyesalan yang aku kongsikan mungkin mampu mengelakkan rumah tangga orang lain dari kemusnahan seperti rumah tangga aku. Mintak maaf jika post aku panjang berjela. Aku ceritakan secara detail […]

Continue Reading

Kak long terpaksa tanggung biawak hidup. Laki dia satu sen pun tak guna, lepas 3 bulan kahwin terus tunjuk belang, kak long berpayah cari duit tapi laki dia tukang mintak je

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum semua. Ini cerita tentang Kak Long aku. Kak Long anak yang baik, sayang mak ayah aku, sayang adik beradik. Sanggup korban apa saja. Kami keluarga susah, ayah aku penoreh getah, mak tak kerja adik beradik bawah Kak Long ada 6 orang. Kak Long tau tanggungjawab dia besar. Jadi dia akan tolong […]

Continue Reading

Digelar suami expired, biarkan isteri selama 4 bulan dan suami tinggal bersama isteri ke 2, menjadi punca penyesalan seorang suami

Foto sekadar hiasan. Jujur cakap, aku tak tau macam mana nak mulakan cerita ni. Tapi aku bagi pengenalan ringkas. Aku ada dua isteri, Nadia ( isteri pertama) dan Mira ( isteri kedua). Aku dan Nadia kenal tahun 2012. Kami kenal di tempat kerja, salah satu multinational corporation terbesar di Malaysia. Nadia auditor, aku IT technician. […]

Continue Reading